برگزاری کارگاه تحقیقات بازاریابی و پیش بینی فروش و تقاضای بازار(ویژه تجاری سازی محصولات دانش بنیان) مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل

کارگاه تحقیقات بازاریابی و پیش­ بینی فروش و تقاضای بازار(ویژه تجاری سازی  محصولات دانش بنیان) برگزار شد.

با همکاری بنیاد نخبگان استان کرمان و هماهنگی بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی و پارک علم و فناوری اولین دوره آموزشی بازاریابی با حضور مهندس صلواتی زاده مدرس دوره های تخصصی کارآفرینی و مدیریت در کشورهای ایران و امارات در روز چهارشنبه مورخ 8 شهریور ماه به مدت 3 ساعت در بجنورد برگزار شد. در این کارگاه که با حضور نخبگان، مخترعان سطح سه و دارندگان شرکت های دانش بنیان برگزار گردید صلولتی‌زاده، فعال حوزۀ دانش‌بنیان و مدرس کارگاه، به تعریف تحقیقات بازاریابی پرداخت و گفت: در ابتدا هدف بازاریابی، پیدا کردن تکنیک‌هایی برای افزایش فروش بود و فهم و درک مشتریان هیچ جایگاهی در بازاریابی نداشت؛ اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید و پیشی گرفتن تولید کالاها و عرضه نسبت به تقاضا، مدیران بازاریابی به طور فزاینده‌ای اهمیت فهم و درک مشتریان پی بردند. درادامه ایشان مطالبی درباره آشنایی با تحقیقات بازار و بازاریابی با تمرکز بر تفاوت‌ها و نقاط مشترک، بودجه‌بندی تحقیقات بازاریابی و نحوۀ سنجش میزان اثربخشی آن، طراحی استراتژی و برنامه‌های بازاریابی، پیش­بینی فروش و تقاضای بازار محصولات دانش­بنیان، آشنایی با نحوۀ انجام تحقیقات بازار و بازاریابی و برنامه‌ریزی جهت تجاری­سازی محصولات دانش­بنیان، شناسایی بخش­های بازار (بخش­بندی بازار)، تعیین و شناسایی بازار هدف (بازارهای بالفعل و بالقوه)، آشنایی با استراتژی‌ها و روش­های نفوذ به بازار، موقعیت­یابی، موضع­یابی و جایگاه­یابی یا پوزیشنینگ، مطرح نمودند و در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید.