پنج شنبه 21 فروردین 1399

بنیاد نخبگان استانها

بنیاد نخبگان استانها

سامانه ها

نشست کتابخوانی با حضور جمعی از کتابخوانان حرفه ای شهرستان شیروان

نشست کتابخوانی با حضور جمعی از کتابخوانان حرفه ای شهرستان شیروان در محل مرکز نوآوری روستای خلاق این شهرستان برگزار شد.

به همت بنیاد نخبگان استان و با همکاری مرکز نوآوری روستای خلاق شهرستان شیروان، نشست تحلیل کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی در محل مرکز نوآوری شهرستان شیروان برگزار شد.

در این نشست صمیمی که حدودا 5 ساعت به طول انجامید، مهندس باغدار، کارشناس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بجنورد و مدرس کارگاه، به بیان قدرت و تاثیرگذاری این کتاب خاص که از سوی اکثر نویسندگان بزرگ جهان مورد ستایش قرار گرفته است، پرداخت.

باغدار با اشاره به صحبت های دارن هاردی در کتاب اثر مرکب، ضمن اشاره به این جمله ی کلیدی که ""ناگهانی نتیجه نمی‌گیرید آهسته و منظم پیش بروید" گفت: هیچ موفقیتی یک‌روزه بدست نیامده‌ است. تمام افراد و شرکت‌های موفق جهان بعد از چندین سال زحمت و تلاش اثر مرکبی و مداوم به نتیجه رسیده‌اند. اگر فکری غیر از این دارید به خود این شخص نگاه کنید. او از ۱۸ سالگی یک کارآفرین شده‌است.

ولی ما کی او را شناختیم؟ مطمئن باشید در کمتر از ۳۰ سال نبوده‌است. او در این سال‌ها زحمت کشیده و مداوم تلاش کرده است. در کتاب اثر مرکب آمده : شما هیچ‌وقت نمی‌توانید پانزده کیلوگرم از وزنتان را در ۵روز کم کنید مگراینکه تصمیم به خودکشی داشته باشید!!

کارشناس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در ادامه گفت: هر آن چیزی که الان هستیم و بدست آورده‌ایم نتیجه‌ی انتخاب‌هایی است که قبلا داشتیم. بزرگترین مساله این است که ما مسئول صددرصد زندگی خودمان هستیم.
شاید مهمترین نکته در کتاب همین باشد:

شما مسئول صددرصد زندگی خودتان هستید""

باغدار در ادامه گفت: در کتاب اثر مرکب ۵ استراتژی برای ریشه کن کردن عادت‌های بد ذکر شده است :

۱. کشف محرک‌ها : چه چیزی آن‌ها را تجریک می‌کند یا چه چیزی باعث می‌شود شما به آن‌ها فکر کنید و سپس آن را انجام بدهید.

۲. پاک سازی آن‌ها : هرچه باعث تحریک می‌شود را به معنای واقعی کلمه از بین ببرید. در مثال پرخوری هرچه نوشابه و شکلات دارید را دور بریزید یا به کس دیگری بدهید

۳. جایگزین کنید : هرعادتی که می‌خواهد از بین برود لازم است جایگرینی برای آن بیابیم. در مثال بالا ببینیم بجای نوشابه شاید بتوانیم از آب استفاده کنیم

۴. آرام شروع کنید : عادت‌های قدیمی‌تر سخت‌تر از بین می‌روند. قدم های کوچکی بردارید و آهسته و مداوم پیش بروید.

۵. بپرید : یکدفعه آن عادت را قطع کرده و از بین ببرید.

و این بستگی به شما دارد که برای هر عادتی با کدام روش بهتر می‌توانید عمل کنید.

در ادامه مدرس کارگاه به بیان اینکه برای ایجاد یک عادت خوب چه کنیم؟ از قول هاردی پرداخت که می گوید:

۱. به اضافه کردن فکر کنید نه کم کردن‌: اگر میخواهید رژیم غذایی بگیرید بگویید مثلا کرفس میخورم. نگویید دیگر فلان غذای چرب را نمی‌خورم.

۲. کارهایتان را به دیگران بگویید تا مسپولیت پذیرتر شوید.

۳. برای خودتان بعد از هر موفقیت جشن بگیرید و جایزه ایجاد کنید.

۴. یک همراه موفقیت داشته باشید تا بطور مداوم با او چک کنید.

 

در پایان، جلسه پرسش و پاسخ نیز به مدت 40 دقیقه برگزار شد که شرکت کنندگان دیدگاه و نظرات خود را در مورد این کتاب ارزشمند و اثرگذار مطرح نمودند.

 

شایان ذکر است در پایان این نشست به بهترین نظرات و تحلیل ها جوایزی نیز از سوی بنیاد نخبگان استان تقدیم شد.

 

 

تاریخ انتشار : 1398/10/17
کد : 89
تعداد بازدید: 74

              تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ می باشد
آدرس: خیابان آزادی- بین خیابان نواب و رودکی- جنب کوچه طاهرنیا- پلاک 209 تلفن: 63478000 - 09601