بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/10/25 - 10:27
  • - تعداد بازدید: 296
  • - تعداد بازدیدکننده: 251
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه بهینه سازی, برندینگ و تجاری سازی

در راستای آشنایی نخبگان و مستعدان برتر با اصول بهینه سازی, برندینگ و تجاری سازی با تدریس آقای دکتر مهدی رمضانی، دکترای کارآفرینی و مدیر HSE شرکت لوله گستر شهرستان اسفراین، به همت بنیاد نخبگان و با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/n-khorasan/ramezani.jpeg

دکتر رمضانی در ابتدای کارگاه گفت: برندینگ به فرایندی گفته می‌شود که در مجموع منجر به خلق ارزش مطلوب ما در ذهن مشتری است، تمام چیزهایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما، شامل حس، تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس به درک کند، شامل این مجموعه فعالیت‌هاست.


رمضانی ادامه داد: بماند که خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست! نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این بوده که شما قرار است “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.


برای ایجاد برند، ۸ ابزار باید در اختیار باشد:


تبلیغات


روابط عمومی


پیشبرد فروش


بازاریابی مستقیم


فروش شخصی


بسته بندی


رویدادها و اسپانسرینگ


خدمات مشتری


و سپس به بررسی هرکدام از موارد فوق پرداخته شد و ذکر شد که به طور کلی برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی‌نفعان افزایش می‌یابد.


دکتر رمضانی ادامه داد: سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می‌شود که ارزش آن می‌تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی‌های فیزیکی آن سازمان باشد.


وی تاکید کرد: کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار بدون تفکر برندینگ و محوریت برند برای آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است!


سپس به بررسی انواع برندینگ پرداخته شد:


برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دست­یابی به هدف


برندسازی دیجیتال: وب‌سایت، رسانه­‌های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجو، استفاده از وب برای تجارت


برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش­ هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش


برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت


برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار


در  پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 140407
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم